Det ska inte ga for latt...



Halla i stugan!

VI LEVER! Det trodde ni inte va?

Det ar val lika bra att borja fran borjan.

Jaaa, vi sager farval till Are-Ostersund flygplats. Nagra tarar faller, dock inte fran vara kinder.
Allt gar verkligen som pa rals, tills vi kommer till Arlanda.

En liten dialog mellan oss fyra:

Josefin: Alltsa en lite roligt grej, det ar ju att mitt pass verkligen ar pa gransen till ogiltigt. Det gar ut prick 6 manader efter vi kommer hem typ.

Renee: Haha, mitt gar ut 5 manader efter hemresan.

Ovriga i kor: MEN RENEE??? det ar ju inte sa bra, det MASTE ju vara giltigt 6 manader efter hemresa!!

Renee: Ahh, det loser sig, fem eller sex manader spelar val ingen roll! Jag tror jag chansar!

Jaaaa, men efter att vi hort oss for andra, trots renees naiva forhoppningar om att det ar lugnt. Inser vi att NEJ, det ar inte sa lugnt. Renee skulle nog inte fa folja med hem, med sitt gamla pass. PANIK!
klockan tickar. Tankar flyger runt. Vad hander, vad hander?
Jo, vi far kasta oss ut, leta reda pa en buss som kan ta oss till passpolisen nagra minuter bort. Vi tanker att ja, vi fixar ett provisoriskt. Det blir bra!
Men nej, det blev det inte heller. Passpolisen kunde namligen bara skriva ut ett sadant for 7 manader, vilket inte hjalpte oss det minsta.
Paniken, som hade lagt sig for en stund blossade upp i rasande fart!
Tack gud, for det loste sig anda. De var en valdigt hjalpsam polis som gjorde ett nytt pass, som hon sen skickade till svenskaambassaden i Bangkok. Vi ska hamta det dar i mars typ.

Slutsats: Renee ar samst! Men det blir i alla fall spannande att se vad som skall handa harnast!

Sen gick det braaa fran arlanda via Wien, till Bangkok. Dar det gick lite samre igen.

Men det ar en annan historia. Nu ar vi sa troootta efter alldeles for lite somn och alldeles for mycket aventyr!

Ta hand om er dar hemma, vi har det bra har sa att eeeeh...

Hej!

Kommentarer
Postat av: Mamma Gunsan

Underbart att höra av er!! Tack för att ni var så snabba med att uppdatera bloggen. Tövädret här hemma håller i sig. Ha det så underbart i värmen. Kramar från mig

2009-01-12 @ 17:40:21
Postat av: Mamma Elisabeth

Hej på er, jag vet att det är ett äventyr att resa med Renée! Ni får stort beröm för er problemlösningsförmåga. Den har ni användning av framöver. Ha det så gott. Puss och kram mamma Elisabeth

2009-01-12 @ 22:34:54
Postat av: M

varför är jag inte förvånad? fy fan alltså, jag dör av skratt. vilken tur att att löste sig. hoppas att ni har det bra. jag saknar er jättemycket. ni är bäst! Puss från Maysan

2009-01-13 @ 00:08:47
Postat av: Mamma Gunsan

Hejsan godingar. Var rädda om er och varandra. Puss o kram mamma

2009-01-14 @ 21:41:00
Postat av: EvaBritt Strandfors

Ja då var det dags för magsår en tid igen,men du Ett stort Grattis på Den stora dagen och du är snart i kapp mig.Ha det så trevligt och prova att skriva ofta och mycket av bilder vill vi se.Får se om vi ses i mars där nere om jag o P åker den rutten.Ha det så jättebra o hälsa tjejerna och ffa ta hand om varandra.

2009-01-15 @ 15:06:46
Postat av: Anonym

Ha det så jättebra på den stora dagen,ta hand om varandra och DU ,om vi har vägarna förbi i mars så synes vi,brorsan bestämmer,you no.Ett grattis från mamma o P.

2009-01-15 @ 15:11:34
URL: http://smakabla.blogg.se/
Postat av: Emmie

hahaha men åååh jag ser verkligen renee framför mig.. nyss varse om läget, lite smått chockad, funderar lite.. "äh jag chansar" så himla typiskt renee! jag dööör=)



2009-01-24 @ 13:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0